DE DIGITALE SNELWEG

Als ondernemer leer ik dagelijks weer nieuwe dingen. Dat is mooi, want als dat niet zo was, zou ik nooit mijn diensten kunnen verbeteren. En als er één ding is dat ik de afgelopen jaren heb geleerd, is dat een constante zoektocht naar verbeteringen essentieel is. Niet alleen voor bestaande klanten, maar ook voor potentiële nieuwe klanten. Die verbeteringen zijn op elk aspect van de business van toepassing. Dus ook als het gaat om duidelijke informatieverschaffing. Ik merk echter dat het gros van de ondernemers op dit gebied veel kansen laat liggen op de digitale snelweg.

Nu vormt dat bij bestaande klanten niet een heel groot gevaar: zij weten immers al wat je doet, waar je zit en hoe je te bereiken bent. Het wordt pas een probleem als prospects geen volledig beeld van jouw onderneming krijgen. Want mensen willen tegenwoordig zo compleet mogelijk geïnformeerd worden. Gebeurt dat niet, dan zoeken ze net zo makkelijk een partij die zijn online communicatie wél op orde heeft. ‘Voor jou tien anderen’ is het credo. Dat is misschien wat gechargeerd maar als jouw communicatie niet op orde is, kunnen potentiële nieuwe klanten denken dat je hele bedrijf niet deugt. En geef ze eens ongelijk.

Gelukkig kun je je prospects tegenwoordig vrij eenvoudig voorzien van alle informatie waar ze om vragen. Het enige dat je nodig hebt, is een complete ‘Google-Mijn-Bedrijf-pagina’ die je rechts in Google vindt als je een bedrijf zoekt. Uiteraard zijn er veel andere belangrijke kanalen, maar de essentiële informatie kan via Google-Mijn-Bedrijf heel gemakkelijk worden gedeeld. Door dit segment te voorzien van alle relevante informatie − denk hierbij aan contactinformatie, cases, foto’s en recensies − zorg je ervoor dat je prospects in één oogopslag alle essentiële basisinformatie beschikbaar hebben.

Voor prospects is het namelijk al snel te veel werk om je website, LinkedIn- en Facebookpagina af te speuren. Gecentraliseerde informatie, dat is wat ze willen. Een gecompleteerde Google-Mijn-Bedrijf-pagina straalt professionaliteit uit. En dat is precies wat jij wil.

 

Koen Bol
Eigenaar Performance Department
Online Marketing

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
Wellicht ook interessant